Har inte tid

med bloggen nej :) Så mycket läxor och när jag är klar med läxorna föresdrar jag att umgås med min familj eller skypa med min biologiska familj! :)

Jag är ledsen men så är det! Jag, taytay, tantan och antagligen Caitlyn ska nog dra iväg och gå ett haunted house i helgen! PEPPAR!!!! :D

Annorlunda saker med usa:
  • Gratis påfyllning med dricka nästan överallt
  • Samma med pommes
  • Toaletterna spolas av sig själv
  • Du får i princip inte röra dig från din plats (stol och bord som sitter ihop) i klassrummet om du inte har ett hallpass!
  • Att röra sig i korridorerna under lunch är totalt förbjudet!
  • Inga kläder där man ser bhband,inga tuptoppar, alla shorts och grejer ska täcka halva låren.
  • Komplimanger flyger hit och dit (oh i LOVE your *blablabla*)
  • Föräldrar vill veta vart du är, vem du är med, när du kommer hem (i min förra familj även mina kompisars föräldrars telefonnummer)
  • Mat utan ost, socker eller som är deepfried räknas inte som ätbart.
  • Att gå i skolan i flipflops, utvängda trashiga jeans, en hoodie och hår med slingor i funky färger anses normalt.
  • Att röka gräs är vanligare än att röka cigg.... ( det görs under lunch, före skolan och efter) Och att prata om det öppet är helt normalt.
  • Biosalonger är som ett paradis
  • Läxor får man VARJE DAG som ska vara klart till dagen efter.
  • Att få naglarna gjorda proffessionellt är en mänsklig rättighet.
  • Vädret har PMS, sol sen snö sen shorts och sol igen.
  • Tampongautomater på toaletterna.
  • Dricka vatten gör man bara inte, dricker man något så dricker man pop, jag gilar mountain dew och dr pepper bäst!
  • Bubbelvatten finns knappt att köpa
  • Skollagen förtjänar en bra publik, därför går du på så många games du kan! Spelar ingen roll vilken sport det är!
  • Snygga killar har FUUULA flickvänner.
  • Alkohol brukas inte så mkt.
  • Curfew ( tider när man ska vara inne) är för tidigt för att kunna göra något KUL!
  • De flesta duschar har munstycken som sitter fast på väggen
  • Att svära är TOTALT SJUKT JÄTTE KONSTIGT!!!!
  • Åldersskillnader märks knappt, två av mina hittills bästa vänner är 96or... 96OR!!!!!!! Sjukt
  • Jag är ganska rå och säger ganska konstiga saker och amerikaner tar det 1000% seriöst, lite jobbigt ibland.
  • Det amerikanska sättet att bädda är 46 gånger bättre än det svenska ( dom har typ som ett lakan sen ett överkast som ligger på det som man sover under!)
Det är allt ajg kommer på än så länge! :)

Kommentarer
Postat av: a-k

haha rolig lista.känner igen mycket av det där! men vad tråkigt att du inte har tid att uppdatera ordentligt. jag vill se bild och veta mer om den familjen du bor hos nu ex? och om amerikanerna, vad de tycker/vet om Sverige osv :)) kjam

2011-10-14 @ 18:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0