Nyinflyttad

Som vissa av er vet, vissa inte, så har det varit en del problem med min förra familj. Jag tog då kontakt med min kontaktperson och vi skötte det hela väldigt bra och jag flyttade igårkväll in till min vän Taylor Rock, hans mamma, hans pappa, tre hundar och några kossor!

Låt mig säga såhär: ALLTING är annorlunda här! Från att trängas i en trailer till att ha mitt egna rum nästan lika stort som trailern. Jag har ätit första RIKTIGA hemlagade måltiden (eget kött, hemodlade grönsaker mm.) Från att jag och josi sitter på vårat rum ensamma och käkar burkmat till att sitta ute i vardagsrummet med Taylor och käka skittles (för att man tycker att det är gott INTE för att man är hungrig) Gå och lägga sig i en EGEN säng som INTE knarrar! Och som har lakan! Det är bara det jag har märkt från igårkväll!

Det är 10 miles in till skolan. Skolan har kombinationslås, min kombination är 0-16-32 vilket innebär: tre varv åt höger till noll, andra 16 åt vänster till och sen direkt till 32 till höger! Klockan ringer tre gånger och tredje gången ska man sitta i klassrummet. Lektionerna är 50 minuter med 5 minuter mellan varje klass och jag har 7 lektioner varje dag!

Idag är det bara jag som ska till skolan på morgonen för Taylor har sin uppkörning! Så kommer han till skolan lite senare och sen åker jag, Taylor och Chris och kollar på en bil till Taylor!

Sorry men jag längtar inte hem! :D

Kommentarer
Postat av: Mamma :-)

Åh vad skönt!!! Vad härligt att du äntligen kan börja leva normalt. Du är så himla duktig som fixat det trots en så dålig start. Hoppas att få se fler inlägg här på bloggen nu :-) We love you! Puss

2011-09-29 @ 18:57:56
Postat av: Emma J

Fan va skönt Johana! Låter som att du kommer få ett as bra år i USA nu! :D

2011-10-01 @ 11:19:25
URL: http://ejohansson.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0